ماه مبارک رمضان


به نام خدا

ماه مبارک رمضان بر شما مبارک و طاعات و عباداتتان مقبول درگاه حق.
در این ارسال اوقت شرعی مربوط به این ماه و چند اذان به همراه دعای زیبای
ربنا از استاد شجریان قرار گرفته که دوستان علاقه مند می توانند دانلود کنند.


دعای ربنا اذان ازاستاد موذن زاده اردبیلی اذانی دیگر از همین استاد اذانی دیگر


احکام روزه


ان شا‌ءالله که ماه رمضان پر ثمری داشته باشید. التماس دعا.


بار خداوندا! این ماه فرخنده‏ای است که قرآن در آن نزول یافت و راهنمای مردم ما و دلیلهای روشن هدایت ما و جدا کننده (حق و باطل) گردید. این ماه در رسید، پس ما را در آن و آن را برای ما سلامت بدار به سهولت و عافیتی که از تو باشد. این ماه را در اختیار ما قرار بده؛ ای آنکه اندک را گرفته و بسیار را سپاسگزار است. این عبادت بی‏مقدار را از من بپذیر.

خدایا از تو خواستارم که بسوی هر خیری، راهی و از هر آنچه دوست نداری، بازدارنده‏ای برایم قرار دهی ای رحیم ترین رحیمان؛ ای آنکس که از من و از آنچه در خلوت مرتکب زشتیها شدم در گذشت؛ ای آنکس که به ارتکاب گناهانم مؤاخذه نفرمودی! عفو تو را! عفو تورا! عفو تو را! ای صاحب کرم خواستارم.

معبود من پندم دادی پند نگرفتم بازم داشتی از لغزشها؛ باز پس نرفتم پس چه عذری خواهیم داشت! از من بگذر ای صاحب کرم؛ عفو تو؛ عفو تو را نیازمندم.

بارخدا از تو راحتی نزد مردن و گذشت به هنگام حساب شمردن را درخواست می‏کنم گناه از بنده تو کار بزرگی است ولی گذشت نیز از جانب تو باید که نیکو باشد. ای سزاوار پرهیزگاری! ای شایسته آمرزش! عفوت را عفوت را حاجتمندم.

خداوندا همانا که من بنده تو؛ پسر بنده تو؛ و پسر کنیز تو ام که ناتوان و نیازمند به رحمت تو می‏باشد و تو فروبارنده بی‏نیازی و برکت بر بندگانت هستی؛ قاهری نیرومندی؛ کارهایشان را به شمار آورده‏ای؛ روزیهایشان را پخش فرموده‏ای؛ آنان را مختلف زبان و گوناگون الوان آفریده‏هایی پس از آفریده گردانیده‏ای؛ نه بندگان پی به دانشت می‏برند و نه قدرتت را اندازه توانند گرفت. پس همه ما نیازمند به رحمت تو ایم، پس رویت را از من بر نگردان. مرا از صالحان خلقت در کردار و آرزو و قضاوت و اندازه‏گیری قرار ده.

خدایا! باقیم بدار به بهترین پایندگی و از میانم بردار به بهترین مردگی بر دوستی اولیاء و دشمنی دشمنانت و رغبت به سویت و ترس از عقوبتت و خشوع و وفاداری و تسلیم پیشگاهت و تصدیق به کتاب و پیروی روش فرستاده‏ات.
خداوندا! هرچه در دلم از شک و ریب و انکار و نومیدی یا سرخوشی و نخوت و خوش‏گذرانی و خودبینی یا خودنمایی و شهرت‏طلبی یا شکاف‏اندازی یا نفاق‏ورزی یا کفر و فسق و نافرمانی و سربزرگی یا هرچه مانند اینها که دوست نداشته باشی یافت شود، پروردگارا از تو مسالت می‏کنم که جای آنها را تبدیل کنی به ایمان به وعده‏ات و وفای به عهد و پیمانت و رضای به قضایت و زهد در دنیا و رغبت در آتچه به نزد توست و بازگشت بی‏شائبه اینها را مسالت دارم از تو ای پروردگار جهانیان.
معبودا! تو از حلمت نافرمانی می‏شنوی و از کرم و بخششت اطاعت می‏گردی که گوئیا تو معصیت نشده‏ای و من و هر که تو را معصیت نکرده است؛ ساکنان ارض تو ایم، پس به فضل خویش بر ما بخشنده باش و به نیکی تکرار کننده‏ای؛ ارحم الراحمین. درود فرستد خداوند بر محمد (ص) و آل او (ع) درودی که شمارده و به حساب نیاید و اندازه‏اش را بغیر تو معلوم نکنند ای رحیمترین راحمان

No comments: